Algemene Voorwaarden
- De behandeling is GEEN vervanging van een reguliere zorg, behandeling en/of medicijnen.
- De reguliere geneeskunde en complementaire cq. paramedische zorg kunnen goed gecombineerd worden.
- De behandeling heeft niet in alle gevallen direct gevolgen voor de klachten, in sommige gevallen kan er soms eerst een verergering van de klachten ontstaan. Dit wordt tevens in het consult uitgelegd.
- Alle behandelingen zijn op afspraak. De behandelingen vinden in principe plaats in de praktijk van de behandelaar, mits er andere afspraken zijn gemaakt. Bij afspraken op locatie zal de cliënt rekening moeten houden met bijkomende reiskosten ( € 0,25 per km) en de kosten van de benodigde reistijd.
- De cliënt is zelf verantwoordelijk voor de voortgang, effecten en resultaten van de behandeling.
- Wat u zelf doet met de gegeven adviezen en behandeling is van groot belang voor het slagen van de therapie.
- De behandelaar is niet aansprakelijk voor enig handelen of nalaten van de cliënt en/of voor de gevolgen van deelname aan de behandelingen.
- Met de cliënt worden prijsafspraken gemaakt. In de regel is dit een vaste prijsafspraak op basis van een uurtarief, zie prijzen en vergoedingen.
- Een behandelsessie kan tot maximaal 24 uur tevoren afgezegd worden; bij latere afzegging wordt het gebruikelijke honorarium van 1 uur in rekening gebracht.
- De cliënt is zich bewust van het feit dat de behandelaar geen diagnose stelt omtrent ziekte, geen medicatie voorschrijft en dat de informatie die uitgewisseld wordt de intentie heeft om te helpen meer bewust te worden van de innerlijke gezondheid en dat dit met de grootste wederzijdse discretie zal plaatsvinden.
- De cliënt begrijpt dat alle informatie die vanuit de behandeling naar voren komt volledig vertrouwelijk wordt behandeld en dat er niets van deze behandeling openbaar wordt gemaakt zonder zijn/haar uitdrukkelijke en schriftelijke toestemming. De BATC therapeut heeft beroepsgeheim.
- De BATC Therapeut is gehouden te handelen conform de BATC regelgeving.
- De cliënt/patiënt verplicht zich middels het intake- en anamneseformulier relevante informatie aan de BATC Therapeut te verstrekken.
- De cliënt/patiënt heeft het recht tot inzage in het eigen dossier.
- De BATC Therapeut verplicht zich informatie betreffende de behandeling te verstrekken aan de cliënt/patiënt in alle fasen van de behandeling.
- De BATC Therapeut zal geheimhouding betrachten ten aanzien van de door de cliënt/patiënt t.b.v. het dossierverstrekte gegevens. Bij visitatie van de praktijk wordt wel inzage gegeven op de inhoud van het dossier ter controle of alle gegevens goed opgenomen zijn, de personalia zijn dan afgeplakt of onherkenbaar gemaakt naar de visiteur.
- De BATC Therapeut mag zonder toestemming van de cliënt/patiënt geen bepaalde (be)handelingen verrichten.
- De BATC Therapeut verplicht zich een actuele tarievenlijst zichtbaar in de praktijk te plaatsen.
- De BATC Therapeut verplicht zich de cliënt/patiënt correct door te verwijzen naar een collega-therapeut of een arts, indien zijn behandeling niet geëigend en/of toereikend is.
- De BATC Therapeut is verplicht een beroepsaansprakelijkheidsverzekering te hebben.
- Beëindiging van de behandeling kan ten allen tijde met wederzijds goedvinden geschieden.
- Indien de hulpvrager voortzetting van de overeenkomst niet langer op prijs stelt of nodig acht, kan hij deze eenzijdig beëindigen.
- Indien de hulpvrager tegen het advies in van de BATC Therapeut de overeenkomst beëindigt, zal de hulpvrager op verzoek van de BATC Therapeut een verklaring ondertekenen waarin hij te kennen geeft dat hij tegen het advies van de therapeut in, voor eigen risico, het onderzoek of de behandeling voortijdig heeft beëindigd.
- De BATC Therapeut kan de overeenkomst slechts eenzijdig o.v.v. argumenten beëindigen, indien redelijkerwijs niet van hem kan worden gevergd dat hij de overeenkomst voortzet. De BATC Therapeut zal in een dergelijke situatie hulp en adviezen blijven verlenen, totdat de hulpvrager een overeenkomst met een andere hulpverlener heeft kunnen sluiten.
- Betalingswijze van de behandelingen geschiedt door contant te betalen of te pinnen via de pinautomaat, aan het einde van het consult.
- Voor eventuele klachten over de behandeling kan de cliënt/patiënt zich wenden tot de beroepsorganisatie van de therapeut en/of tot het onafhankelijk klachtenbureau.
- De therapeut heeft de AVG verklaring en voorwaarden duidelijk op de website vermeld en bij het maken van een afspraak gaat de cliënt hiermee akkoord.