Consulten
Intake 1,5 uur
In het eerste gesprek wordt de hulpvraag(en) besproken en lopen we samen de vragenlijsten na. Deze lijsten worden van te voren opgestuurd of ter plekke ingevuld. De vragen hebben betrekking op eventuele klachten, de geschiedenis, de hulpvraag etc. Vervolgens wordt er een samenvatting gemaakt van de problematiek en wordt in het kort uiteengezet wat de doelen zijn. Tevens wordt de inhoud van de therapie en de voorwaarden besproken.
Als uw kind een hulpvraag heeft, dan krijgt uw kind indien nodig ook zelf een lijst om in te vullen. Daarbij wil ik graag een kanttekening maken dat het soms nodig is om als ouder ook kritisch naar jezelf te kijken en actief met de aanbevelingen aan de slag te gaan. Regelmatig zijn de klachten van een kind een symptoom van een dieperliggende oorzaak en/of van de gezinsdynamiek. Als het nodig is, wordt er een apart consult ingepland met 1 of beide ouders.
Behandelplan op maat
Naar aanleiding van de intake wordt er een behandelplan op maat gemaakt. Hierin worden de hulpvraag, klachten en probleem gebieden helder, duidelijk en inzichtelijk gemaakt. Vervolgens worden er ook doelen en acties aan gekoppeld om een plan van aanpak te maken. Geheel persoonlijk aangepast aan jou of jullie eigen doelen en wensen.
Vervolggesprek 1 uur
In de vervolggesprekken bespreken we de tussengelegen periode en gaan we aan de slag met de zaken waar je tegenaan bent gelopen of waar je vast loopt, om je zo verder te helpen in je proces. Tijdens deze gesprekken bied ik begeleiding aan die bedoeld is om iedereen zo breed mogelijk te kunnen ondersteunen bij de psychische, emotionele, mentale, sociale en lichamelijke ontwikkeling.
Bij kinderen ga ik het liefst met uw kind alleen aan de slag, mits uw kind genoeg vertrouwen in mij heeft om dit aan te durven en/of oud genoeg is. De eerste 10 minuten is er ruimte voor evaluatie van de afgelopen paar weken, daarna ga ik samen met uw kind aan het werk en de laatste 10 min koppel ik met de ouder(s) terug wat er besproken en gedaan is. Indien nodig plan ik met ouders een apart gesprek om te spiegelen, coachen en adviezen te geven.
Evaluatie (tussentijdse,-)
In principe wordt na het behalen van de samengestelde doelen een evaluatie gepland om alle gesprekken, aangereikte tools etc. nog 1 keer op een rij te zetten. Vaak wordt er enige tijd tussen het laatste gesprek en de evaluatie gelaten, om te kijken of er nog punten zijn die extra aandacht nodig hebben. Dit is ook om het zelfvertrouwen te vergroten om zelf met de tools aan de slag te gaan.
Als er tussen de vervolg gesprekken door behoefte is aan een evaluatie, dan kan deze altijd ingepland worden of kan deze worden gecombineerd met een consult.
Intake 1,5 uur
In het eerste gesprek wordt de hulpvraag(en) besproken en lopen we samen de vragenlijsten na. Deze lijsten worden van te voren opgestuurd of ter plekke ingevuld. De vragen hebben betrekking op eventuele klachten, de geschiedenis, de hulpvraag etc. Vervolgens wordt er een samenvatting gemaakt van de problematiek en wordt in het kort uiteengezet wat de doelen zijn. Tevens wordt de inhoud van de therapie en de voorwaarden besproken.
Als uw kind een hulpvraag heeft, dan krijgt uw kind indien nodig ook zelf een lijst om in te vullen. Daarbij wil ik graag een kanttekening maken dat het soms nodig is om als ouder ook kritisch naar jezelf te kijken en actief met de aanbevelingen aan de slag te gaan. Regelmatig zijn de klachten van een kind een symptoom van een dieperliggende oorzaak en/of van de gezinsdynamiek. Als het nodig is, wordt er een apart consult ingepland met 1 of beide ouders.
Behandelplan op maat
Naar aanleiding van de intake wordt er een behandelplan op maat gemaakt. Hierin worden de hulpvraag, klachten en probleem gebieden helder, duidelijk en inzichtelijk gemaakt. Vervolgens worden er ook doelen en acties aan gekoppeld om een plan van aanpak te maken. Geheel persoonlijk aangepast aan jou of jullie eigen doelen en wensen.
Vervolggesprek 1 uur
In de vervolggesprekken bespreken we de tussengelegen periode en gaan we aan de slag met de zaken waar je tegenaan bent gelopen of waar je vast loopt, om je zo verder te helpen in je proces. Tijdens deze gesprekken bied ik begeleiding aan die bedoeld is om iedereen zo breed mogelijk te kunnen ondersteunen bij de psychische, emotionele, mentale, sociale en lichamelijke ontwikkeling.
Bij kinderen ga ik het liefst met uw kind alleen aan de slag, mits uw kind genoeg vertrouwen in mij heeft om dit aan te durven en/of oud genoeg is. De eerste 10 minuten is er ruimte voor evaluatie van de afgelopen paar weken, daarna ga ik samen met uw kind aan het werk en de laatste 10 min koppel ik met de ouder(s) terug wat er besproken en gedaan is. Indien nodig plan ik met ouders een apart gesprek om te spiegelen, coachen en adviezen te geven.
Evaluatie (tussentijdse,-)
In principe wordt na het behalen van de samengestelde doelen een evaluatie gepland om alle gesprekken, aangereikte tools etc. nog 1 keer op een rij te zetten. Vaak wordt er enige tijd tussen het laatste gesprek en de evaluatie gelaten, om te kijken of er nog punten zijn die extra aandacht nodig hebben. Dit is ook om het zelfvertrouwen te vergroten om zelf met de tools aan de slag te gaan.
Als er tussen de vervolg gesprekken door behoefte is aan een evaluatie, dan kan deze altijd ingepland worden of kan deze worden gecombineerd met een consult.